Pracownia Pomocy Pedagogicznej
i Profilaktyki
Psycholog dziecięcy
Pracownia oferuje pomoc w przezwyciężaniu ograniczeń, które utrudniają nabywanie nowych umiejętności i efektywne uczenie się, dzieciom w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz uczniom starszym.
Podstawą naszych działań jest:
- trafne rozpoznanie trudności, ich przyczyn oraz mocnych stron dziecka/ucznia - diagnoza;
- dopasowanie i realizowanie indywidualnego programu pomocy - terapia;
- dążenie do osiągnięcia prognozowanego celu, monitorowanie postępów - ewaluacja.
Ofertę kierujemy do rodziców dzieci, które wymagają pomocy i wsparcia z powodu:
- opóźnionego, nieharmonijnego rozwoju psychomotorycznego,
- niepełnosprawności,
- braku dojrzałości szkolnej,
- specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - dysleksji, dysgrafii, dysortografii,
- specyficznych trudności w uczeniu się matematyki,
- innych trudności w funkcjonowaniu i szkolnym uczeniu się, jak na przykład: nadpobudliwość w sferze ruchowej, poznawczej i emocjonalnej / niedojrzałość emocjonalna / zaburzenia percepcyjne w sferach percepcji wzrokowej, słuchowej, motorycznej / zaburzenia koordynacji / dysfunkcje w procesach pamięci, mowy, myślenia, uwagi,
- problemów będących skutkiem niepowodzeń szkolnych, którymi są: obniżająca się motywacja, niska samoocena, lęk przed szkołą, zniechęcenie i inne.
Pracując w zespole specjalistów oferujemy:
- pedagogiczne i psychologiczne wsparcie dziecka i rodzica, wynikające z diagnozy trudności i potrzeb dziecka;
- indywidualny program wspierania psychomotorycznego dziecka, którego rozwój jest opóźniony, nieharmonijny, gdy dziecko jest niepełnosprawne;
- indywidualną terapię pedagogiczną dziecka / ucznia zagrożonego ryzykiem dysleksji rozwojowej, ze stwierdzoną dysleksją lub innymi trudnościami w nauce;
- grupowe lub indywidualne zajęcia edukacyjno - terapeutyczne, wspierające słabsze lub zaburzone sfery rozwoju dziecka / ucznia.
Główne założenia naszej pracy terapeutycznej:
- Opieramy się na koncepcjach integracyjno - pedagogiczno – terapeutycznego wspomagania rozwoju i podejściu neurorozwojowym, łącząc najbardziej odpowiednie dla każdego dziecka / ucznia metody terapii.
- W programach terapeutycznych wykorzystujemy zależności pomiędzy ruchem, a rozwojem percepcji i uczeniem się.
- Stosujemy metody działań terapeutycznych zgodne z dominująca formą aktywności w wieku rozwojowym:
- dla młodszych dzieci - formy zabawowe,
- dla starszych - terapia pedagogiczna i treningi umiejętności.
- Wykorzystujemy mocne strony dziecka - jego siłą poznawczą dynamizującą rozwój.
- Cele terapeutyczne ustalamy we współpracy z rodzicami, uwzględniając sferę najbliższego rozwoju dziecka.
- Uczymy wielozmysłowo, angażując wiele zmysłów i emocji.
- Opieramy się na nowoczesnych strategiach uczenia, które aktywizują ośrodki percepcyjne kory mózgowej odpowiedzialne za uczenie się, dzięki czemu proces terapii i uczenia się przebiega efektywnie.
- Stosujemy techniki radzenia sobie ze stresem i relaksację.
Telefon: 720 855 377
E-mail: pedagog@paideia.pl